I O N

ساخت وبلاگ

ایران آنلاین /ساعت 21 چهارشنبه شب فردی در تماس با ماموران پلیس مدعی شد خواهرش را به قتل رسانده است. دقایقی بعد ماموران کلانتری 134 شهرک غرب به خانه مورد نظر در خیابان سرو شرقی رفته و با جسد غرق خون زن میانسالی روبرو شدند.

با اعلام موضوع به بازپرس جنایی بلافاصله تیم جنایی در محل جنایت که ساختمانی سه طبقه بود حاضر شده و با جسد زن میانسال در راهرو طبقه دوم روبرو شدند.

پزشک جنایی با معاینه جسد علت مرگ زن میانسال را ضربه به سر و زمان قتل را بیش از 16 ساعت قبل اعلام کرد.

در ادامه مرد 60 ساله که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود خود را برادر مقتول معرفی و در بازجویی های اولیه مدعی شد بعد از مرگ پدر و مادرم به همراه خواهرم در این ساختمان زندگی می کردیم. یکی از برادرانم در آمریکا است و از خواهر دیگرم خبر ندارم. در یکسال گذشته و با مرگ مادرمان با خواهرم فاطمه مشکل داشتم و هیچ رفت و آمدی نداشتیم. او برای بردن آبروی من نامه ای را روی تابلو ساختمان زده و در آن از من خواسته بود شارژ ساختمان را بدهم. او دنبال بردن آبروی من بود.

متهم به قتل ادامه داد:روز گذشته به علت بیماری به بیمازستان رفتم و ساعت دو صبح به خانه آمدم.وقتی قصد داشتم به آپارتمانم بروم فاطمه با آجر سد راهم شد و ادعا کرد من به دنبال خوش گذرانی هستم و به همین خاطر شب دیر به خانه آمده ام. با هم درگیر شدیم و او ضربه ای به دست من زد.

مرد 60 ساله اضافه کرد:عصبانی بودم به همین خاطر او را محکم به زمین زدم و به آپارتمانم رفتم. ساعت 3 عصر وقتی از خواب بیدار شدم خواهرم را بی جان روی راه پله ها دیدم. نمی دانستم چه کنم. سرانجام بعد 6 ساعت تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس اطلاع دهم.

با اعترافات قاتل 60 ساله به خواهرکشی او با دستور محسن مدیر روستا بازپرس ویژه قتل تهران برای تحقیقات بیشتر بازداشت شد./ میزان

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 201 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:15

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 209 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:02

ایران آنلاین / نیکلای ولوبوئف، معاون شرکت روس‌تک در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی مدعی شد: این موضوع بسته شده است و ایران شکایتش علیه روسیه را پس گرفته است.

او افزود: من مطلع‌ام که این اختلاف نیز حل شده است و ما نیز توافق کرده‌ایم که همه تعهدات خود را اجرایی کنیم.

روسیه و ایران برای اولین‌بار قرارداد تحویل سامانه موشکی دفاعی اس 300 را در سال 2007 به امضا رساندند اما به‌بهانه صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اجرایی شدن آن به حالت تعلیق درآمد.

ایران نیز در واکنش به این اقدام علیه روسیه برای تأخیر در تحویل این سامانه موشکی شکایتی تنظیم کرد. / ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 229 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:02

ایران آنلاین / این هنرمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان که حدود سه هفته پیش مورد عمل پیوند کلیه قرار گرفته بود پس از گرفتن جواب قابل قبول آزمایش هایش از بیمارستان مرخص شد.
بنا بر اعلام پزشک معالج، هم اکنون حال عمومی عبدی بهبود زیادی پیدا کرده و بقیه مراقبت های وی در منزلش انجام خواهد شد و تا سه ماه آینده به بهبود کامل می رسد.
عبدی روز گذشته (پنج شنبه) به صلاحدید پزشکان اقدام به پیاده روی در بیمارستان کرد و با تعدادی از بیماران نیز به گفت وگو پرداخت.
بازی های عبدی در برخی سریالهای قدیمی از جمله 'بازم مدرسه ام دیر شده' در یادها و خاطره ها ماندگار شده و او را تبدیل به یک چهرۀ شناخته شده در عرصه طنز کرده است.
وی به خاطر مشکل دیابت و فشار خون آذر ماه سال گذشته و در نیمه اردیبهشت ‌ماه جاری نیز برای انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان بستری شده بود.
عبدی متولد 1337 در تهران است. فعالیت نمایشی اش را با ایفای نقش در نمایش‌های آماتوری در سال 1358 آغاز کرد.
وی در سال 1362 با ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گرفت.
با بازی در فیلم جنجال بزرگ به سینما راه یافت و در سال 1368 برای بازی زیبایش در فیلم مادر ساخته علی حاتمی‌برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.
از بازی‌های به یادماندنی او می‌‌توان به فیلم‌های هنرپیشه (محسن مخملباف) و آدم برفی(داود میرباقری) اشاره کرد.
عبدی بازی و ایفای نقش در بیش از 30 فیلم‌ سینمایی از جمله مردی که موش شد، اجاره نشینها، ماموریت، گراند سینما، ای ایران، دزد عروسکها، ریحانه، مادر، در آروزی ازدواج ، مدرسه پیرمردها، دلشدگان، ناصرالدین شاه اکتور سینما، امام علی (ع)، هنرپیشه ، آرزوی بزرگ، آدم برفی، پاکباخته، مرد آفتابی ، شب روباه، عشق گمشده، افسانه پوپک طلایی، جنگجوی پیروز، راه سوم، تارزن و تارزان، دارا و ندار، نان و عشق و موتور 1000 ، زیر آسمان شهر، کفشهای جیرجیرک دار، هتل پیاده رو، قاعده بازی و... را در کارنامه کاری خود دارد. / ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 216 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:02

ایران آنلاین /رجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که صبح جمعه و در بیت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی افزودند: شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می دهید.

ایشان با تاکید بر اینکه "نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود"، گفتند: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.
حضرت‌‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت در جامعه تاکید کردند: برخی با ایراد گرفتن های بدون توجه به امکانات و حتی ارائه یک پیشنهاد برای رفع مشکلات، به دنبال مایوس کردن مردم هستند و این در حالی است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پیشنهاد، عادلانه و منصفانه نیست.
ایشان در همین ارتباط ضرورت پرهیز از جناح گرایی و توجه به منافع ملی را خاطرنشان ساختند و گفتند: متاسفانه برخی هنوز جناحی فکر می کنند که معنای آن، فدا کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است؛حرکتی که همگان بشدت باید از آن پرهیز کنند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهارداشتند: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.
حضرت‌‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه، توزیع نامناسب یارانه ها را یک معضل برای اقتصاد کشور دانستند و با تاکید بر ضرورت عزمی راسخ برای رفع این معضل، افزودند: در حالی که کشور برای پیشبرد طرح های مرتبط با تولید و آبادانی و اشتغال بشدت نیازمند سرمایه است، مشکل بزرگ توزیع یارانه به صورت عمومی باید حل شود.
رییس جمهوری نیز در ابتدای این دیدار، حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست و اظهارداشت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و بویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.
رییس جمهوری با ارائه آمار و استنادات اظهار داشت: در حوزه های علمی و فرهنگی و بویژه در مدارس و دانشگاه ها، حرکت خوب و رو به رشدی در کشور انجام گرفته که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
دکتر روحانی، برقراری آرامش در بازار اقتصادی کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد یک درصدی در سال ۹۴ به رغم کاهش بهای نفت را، از جمله دستاوردهای دولت برشمرد و تاکید کرد: تمام تلاش دولت یازدهم رسیدن به نرخ رشد ۵ درصدی در سال جاری است.
رییس جمهوری افزود: در بحث اشتغال به رغم اینکه طی سالهای گذشته اشتغال خالص تقریبا صفر بود، اما این رقم از سال ۹۳ افزایش یافت و روند اشتغالزایی با ایجاد رونق در کشور، ادامه می یابد.
دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد با حمایت ها و پشتیبانی های حوزه های علمیه که در تاریخ کشور همیشه پیشتاز بوده اند و امروز نیز این پیشتازی را حفظ کرده اند، جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان بیش از پیش ارتقا یابد.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 235 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:51

ایران آنلاین / آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ماهیت فرقه‌های کذایی دینی در دنیا،‌ خاطرنشان کرد: بارها در عصر مسیحیت و دوران بازگشت حضرت مسیح عده‌ای مدعی می‌شدند که عیسی مسیح هستند و خود را با این عنوان معرفی می‌کردند اما آن حضرت هنوز در آسمان‌ها قرار دارد و تاکنون ظهور نکرده است.

وی اظهار کرد: در اسلام نیز درباره وجود ولی‌عصر (عج) مدعیان دروغین بسیاری در تاریخ بوده‌اند. این مدعیان هم در زمان بنی‌عباس بودند و هم در زمان شیعیان فعالیت داشتند. حتی برخی از آن‌ها ائمه مسلمین از جمله امیرالمومنین(ع) را مهدی موعود می‌نامیدند.

وی با اشاره به فعالیت فرقه بهائیت در کشورمان و سایر کشورهای اسلامی، گفت: استکبار و استعمار فرقه ‌آلوده و کثیف بهائیت را وارد دنیا کرد. آن‌ها ابتدا می‌خواستند که مرکز بهائیت را در فلسطین قرار دهند اما نتوانستند. سپس با هدف ایجاد مزاحمت برای جهان اسلام عده‌ای را به عنوان صهیونیست که نام یهود را به دنبال خود می‌کشیدند و می‌خواستند که تحت پوشش تورات و یهود حرکت کنند در حالی که هیچ ارتباطی با آنها نداشته‌اند را ایجاد و مورد حمایت قرار دادند.

وی با تأکید بر این‌که «بهائیت نطفه‌ای کثیف است که در دوران استعمار کاشته شد»، خاطرنشان کرد: استعمار بهائیت را به عنوان صهیونیست‌ها آوردند و ریشه آن‌ها نیز در اسرائیل است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح ادعای آزاداندیشی از سوی آمریکائیان، افزود: هیچ کدام از کشورهای دنیا و قانون‌های اساسی اجازه نمی‌دهد که کشوری در کشورشان زندگی کند. حتی آمریکا نیز که در آن‌جا دم از آزادی می‌زنند زمانی که فرقه‌ای با نام داودیه در این کشور ایجاد شد اقدام به نسل‌کشی این فرقه کردند اما اعلام کردند که آن‌ها خودکشی نموده‌اند.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب کلیات طرح الزام دولت به دریافت غرامت از آمریکا، اظهار کرد: ان‌شاءالله دولت با اقتدار آن‌طور که می‌داند و مصلحت می‌داند این قانون را اجرا و به جلو ببرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مواظبت نسبت به اقدامات دنیای استکبار و آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها درباره ایران ستیزی و اسلام ستیزی، اظهار کرد: آن‌چه که کف روی آب است از بین خواهد رفت و همه این سروصداها با ظهور امام عصر (عج) خاموش خواهد شد.

امامی کاشانی با تأکید بر این‌که «مسلمانان باید در این زمینه با یکدیگر متحد باشند»، اظهار کرد: مسلمانان باید در مقابل آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها در دنیا و همچنین حوادث یمن، عراق، سوریه،‌ فلسین و لبنان و جنایات کفار و گروه‌های اراذل و اوباشی همچون داعش بیدار باشند.

وی با بیان این‌که «به لطف خدا و به برکت وجود امام عصر (عج) ملت ایران بیدار و از انسجام کاملی برخوردار است»، خاطرنشان کرد: در این مملکت، ملت به امام عصر (عج) ‌اعتقاد دارد. همچنین در این عصر بر این موضوع که ولی فقیه جانشین امام عصر(عج) است ملت معتقد هستند و امام خمینی (ره) نیز با تکیه بر این موضوع توانستند انقلاب اسلامی را پیروز کنند و رهبری مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که «جهان اسلام باید به دولت‌های مزدور دنیا دست رد بزند»، اظهار کرد: جهان اسلام باید وحدت کلمه پیدا کند و در مقابل داعش و تکفیری‌ها سقوط نکند بلکه قیام کند و حکام پلید آن‌ها را عقب بزند.

وی تأکید کرد: برخی حاکمان و همچنین عربستان پول‌های خود را در این راه خرج می‌کنند و صهیونیست‌ها نیز تکفیری‌ها را هدایت می‌کنند. آمریکا نیز از این گروه‌ها حمایت می‌کند. در این شرایط دنیای اسلام باید توجه کند و وظایف خود را به خوبی دریابد.

وی با اشاره به وضعیت کشور از لحاظ امنیتی،‌ خاطرنشان کرد: ملت ایران باید به امنیت و انسجام امروز کشور اهمیت دهند و مبادا برخی رفتارها در مسأله وحدت و امامت امت و ملت و رهبری ضعفی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، امامی کاشانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت حضرت ولی عصر (عج) به برخی شبهات مطرح شده درباره سن آن حضرت و چگونگی طول عمر ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که چگونه فردی می‌تواند بیش از 12 قرن عمر کند و با این وجود زمان ظهور ایشان مشخص نباشد؟ متأسفانه برخی این موضوع را خلاف عقل می دانند و در این‌باره سخنرانی‌هایی نیز می‌کنند. این در حالی است که این بحث در عالم علم مشخص شده و علم می‌گوید که ممکن است ژنی وجود داشته باشد که هزاران سال عمر کند اما این انسان است که تاکنون به آن دست نیافته است.

منبع:ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 180 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:51

ایران آنلاین / محمدرضا حیاتی گوینده باسابقه رادیو و تلویزیون است که امروز ۳۱ اردیبهشت ماه شایعاتی مبنی بر تصادف وی در شبکه های اجتماعی منتشر شد. وی حدود یک ماه است که فعالیت چندانی در بخش خبری شبکه یک ندارد و از ابتدای اردیبهشت ماه حضور وی کمرنگ شده است.

حیاتی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در سازمان صداوسیما آغاز کرد و تیر ماه سال ۹۴ بازنشسته شد با این حال به فعالیت خود در این رسانه ادامه داد. با انتشار شایعاتی درباره تصادف وی، حال این گوینده قدیمی را جویا شدیم که وی از سلامتی خود خبر داد و بیان کرد که تصادفی نداشته است.

حیاتی در سخنان کوتاهی درباره نبودش در این یک ماه به عنوان گوینده بخش خبری به خبرنگار مهر گفت: من امسال تا ابتدای اردیبهشت ماه به عنوان گوینده حضور داشتم و بعد از آن به نوعی به استراحت اجباری رفتم که انشاء الله رفع می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با تغییرات جدید مشکلات ما هم رفع شود و من نیز دوباره بتوانم، فعالیت کنم.

این گوینده با سابقه خبر سیما در پایان با اشاره به تغییر رییس سازمان صداوسیما عنوان کرد: امیدوارم با حضور آقای علی‌عسگری رییس جدید سازمان صداوسیما شرایط مساعدی برای همگان فراهم شود.

منبع:مهر

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 188 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:51

ایران آنلاین /  سامانه روسی ضد تانک « متیس ام 1» که از نظر سرعت شلیک برتر از نوع آمریکایی «اف. جی. ام – 148 - جاوِلین» معرفی شده است پس از چند سال آزمایش موفق برای استفاده در نیروهای مسلح روسیه تایید شده است.

ایزوستیا در این باره گزارش داده است: وجه تمایز این سامانه توان بالای جابجایی آن است و به گفته ویکتور موراخوفسکی کارشناس این روزنامه در زمان حاضر این تنها سامانه ضدتانک است که می تواند بدون وسیله نقلیه در نبرد استفاده شود.
موراخوفسکی سردبیر مجله «آرسنال میهنی» افزوده است: «مِتیس ام 1» یگانه سامانه ضد تانک از نوع متحرک است که تازه در روسیه تولید شده است و «توپخانه جیبی» نیروی زمینی نیز نامیده می شود، زیرا بدون هر وسیله نقلیه خاصی می تواند علیه اهداف دشمن استفاده شود.
به نوشته اسپوتنیک، این سامانه فقط برای صادرات طراحی و ساخته شد، زیرا برای مقابله با تجهیزات زرهی معاصر زیاده از حد سبک تلقی می شد، اما استفاده از آن در شرایط جنگی، کارایی خوب خود را نشان داد و سبب شد شد وزارت دفاع خواهان برخورداری «مِتیس ام 1» شود.
برپایه گزارش فنی ارائه شده، «مِتیس ام 1» با ویژگی های یگانه می تواند بدون وسیله نقلیه استفاده شود و از «کورنِت»، «فاگوت» و «کونکورس» دیگر سامانه های ضد زره قابل جابجایی سریع، برتر است، زیرا وزن آنها به علت دستگاه پرتاب و موشک ها بیش از نوع جدید است و به همین دلیل «مِتیس ام 1» سامانه «دستی» یا «توپخانه جیبی» هم نام گرفته است.
از سوی دیگر با توجه به تولید انبوه این سامانه با استفاده از فناوری و تجهیزات روسی بدون نیاز به قطعات خارجی، بهای آن در مقایسه با انواع مشابه ارزان تر است.
مطابق اطلاعات منبع نزدیک به ایزوستیا، سامانه جدید را می توان هم از روی دستگاه ثابت (سه پایه) و هم از شانه نظامی ایستاده یا دراز کش علیه اهداف دشمن بکار گرفت. در موشک «مِتیس — ام 1» از کلاهک تجمعی برای نابودی وسایل نقلیه و زرهپوش و کلاهک جدید با قدرت انفجاری بالا برای نابودی نیروی زمینی و از بین بردن استحکامات استفاده شده و برد آن نیز به دو کیلومتر افزایش یافته است.
ایوان کونووالوف رئیس مرکز وضعیت استراتژیکی روسیه در این باره گفته که سامانه روسی از نظر سرعت برتر از نوع آمریکایی «اف. جی. ام 148 جاوِلین» است، زیرا این سامانه به 30 ثانیه زمان برای هدف گیری و شلیک نیاز دارد که در شرایط جنگی خطرناک می باشد و همچنین «مِتیس —ام1» ارزان تر است./ ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 258 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:49

ایران آنلاین / حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) سخن می گفت، افزود: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است.

وی با تبریک فرا رسیدن زاد روز قطب عالم امکان، مهدی موعود، امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفدا ادامه داد: به همین مناسبت روز سرباز گمنام آن حضرت را به محضر حضرتش، نایب به حقش رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، مردم شهید پرور کشورمان، سربازان جان برکف امام عصر(عج) و به شما عزیزان، نمازگزاران محترم تهران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وزیر اطلاعات با بیان این که از دستاوردهای مهدویت، امنیتی است که بر جای جای کره زمین ایجاد می شود، اضافه کرد: در حکومت جهانی امام زمان(عج)، اضطراب ها، وحشت ها و دلهره ها از ناامنی ها از جامعه رخت بر می بندد و امنیت آرامش و آسایش بر جامعه بشری حکمفرما و بستر برای عبودیت حق تعالی فراهم می شود.
علوی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان بستر ساز حکومت جهانی امام زمان(عج) با همین دستاورد با عنایت حق تعالی و توجهات امام زمان(عج) بهره مند بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم، شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم، صدای انفجار بمب و بوی باروت را از کشورهای منطقه و کشورهای دور همچون فرانسه و بلژیک شاهدبودیم. جمهوری اسلامی علیرغم توطئه های سرویس های جاسوسی کشورهای متخاصم و گروه های تروریستی برای چالش امنیتی، ایران سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت و مردم شاهد بودند در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضد امنیتی به وقوع نپیوست.
وی ادامه داد: وزارت اطلاعات ، سپاه پاسداران، بسیج قهرمان، قوه قضاییه، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، وزارت کشور ، نیروی انتظامی ، شورای عالی امنیت ملی ، شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سایر نهادهای موثر در امنیت در سالی که گذشت دست در دست هم نهاده ، با صمیمیت و اخلاص در جهت برقراری امنیت برای شما مردم عزیز از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.
وزیر اطلاعات گفت: این وحدت و همدلی نیروهای موثر در امنیت به برکت وحدت فرماندهی و تدابیرحکیمانه و فرماندهی با صلابت فرماندهی معظم کل قوا رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حاصل شده است.
علوی افزود: در این حرکت جمعی نهادها و نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات به عنوان سنگر سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش ویژه و برجسته ای داشته است و راز و رمز این توفیق، ایمان سربازان گمنام امام زمان، دینداری، وارستگی و ولایت مداری این عزیزان و عشق آنها به برقراری امنیت برای مردم شهید پرور کشور بوده است.

**کار اطلاعاتی دانش بنیان
وی در ادامه به موفقیت های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل موفقیت وزارت در انجام این ماموریت، زیربنای علمی کار اطلاعاتی در این وزارت بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروهای تحصیلکرده با تحصیلات بالای دانشگاهی در مقطع دکترا، فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از فضلای حوزه علمیه با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می پردازند و به مسایل، با تخصص و تبحر می پردازند که مسایل را با هزینه هرچه کمتر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند.
علوی افزود: اضافه بر نیروهای تحصیلکرده موجود در وزارت، هزاران نفر از کارکنان وزارت در حال تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در رشته های مختلف علمی هستند که نقش وزارت در آینده با تحولات علمی جهان و تحولات علمی در کشورمان بتوانند با کار اطلاعاتی دانش بنیان، ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

**وزارت اطلاعات رتبه سوم محبوبیت در بین مردم/جامعه امن به جای جامعه امنیتی
وزیر اطلاعات اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در ماموریت خود پیوند تنگاتنگ با شما مردم عزیز، هوشیار و هوشمند بوده است. همانگونه که امام راحل به هنگامی که 36 میلیون جمعیت داشتیم فرمودند اطلاعات 36 میلیونی امروز باید بگوییم اطلاعات 80 میلیونی و حساسیت، هوشیاری و اطلاع به موقع مردم عزیز ما، دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات را موفق به کشف بسیاری از توطئه ها کرده و توطئه گران را زیر ضربه برده است.
وی ادامه داد: این پیوند تنگاتنگ وزارت اطلاعات با آحاد مردم هوشیار کشورمان باعث شده است که رابطه ای عاطفی و قلبی با ملت داشته باشد و از پشتوانه و سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار باشند.
علوی گفت: برابر نظرسنجی هایی که توسط دستگاه های متصدی نظرسنجی در کشور به عمل آمده است وزارت اطلاعات در بین دستگاه ها و وزارتخانه ها از رتبه سوم و چهارم در بین مردم محبوبیت و مقبولیت را کسب کرده است. راز کسب این جایگاه در راهبردهای این وزارت بوده است که هدف اصلی آنها رضای خدا و آرامش مردم است.
وزیر اطلاعات افزود: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان نقشه راه تمامی دستگاه های نظام ترسیم فرمودند و اولویت دادن به جامعه امن به جای جامعه امنیتی، تقدم پیشگیری بر مقابله و تقدم رویکردهای ایجابی بر اقدامات سلبی برابر حدیث امیرمومنان علی (ع) که فرمود پیشگیری از معالجه بهتر و ارزشمندتر است.

**مبادله زندانی، رفع تعقیب و بازگشت یک میلیارد و 710 میلیون دلار
وزیر اطلاعات دیگر دستاورد وزارت متبوعش را مبادله زندانیان ایرانی دانست و گفت: وزارت اطلاعات ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت را با موفقیت به مرحله انجام رساند و در نتیجه مذاکراتی که انجام شد چند زندانی ایران از زندان های امریکا آزاد و ‌از چندین فرد تحت تعقیب،‌ رفع تعقیب به عمل آمد.
علوی افزود: یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعا یک میلیارد و 710 میلیون دلار می شد،‌ به کشور بازگردانده شد.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: این خدمات است که امام راحل کارکنان فداکار این وزارت را مفتخر به سربازی گمنام امام زمان(عج) کردند و فرمودند فرق است بین سرباز گمنامی که قدرتهای مادی به آن فخر می فروشند و بین سربازان گمنامی که پرورده اسلام و مکتب توحید است که انگیزه آنان تحصیل قدرت و اکثرا ستمکاری است و انگیزه اینان خدا و طلب حق است.
علوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز نیروهای وزارت اطلاعات را عناصری مومن، متدین، وارسته و فداکار خواندند و تلاش آنان را در راه برقراری امنیت کشور مجاهدت خاموش نامیدند، اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با نیرویی که از این دو مدال افتخار می گیرند با تمام توان، در جهت انجام وظیفه و برقراری امنیت برای شما مردم عزیز می کوشند تا رضای حق تعالی و خشنودی شما بندگان خدا را تحصیل و لبخند رضایت را بر لبان ولی امر و فرمانده خویش بنشانند./ ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 224 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:49

گزارش تصویری ایران از خرمشهر 95

هنوز بر در و دیوارش می توان جای گلوله و ترکش دید، خرمشهر 28 سال پس از پایان جنگ و 34 سال پس از آزادی خاطرات نوستالژیک دهه 60 را به یادم می آورد. مسجد جامع خرمشهر و نخل های بی سر ،فیلم "بلمی به سوی ساحل" رسول ملاقلی پور و کتاب دا نوشته سیده زهرا حسینی را در ذهنم تداعی می کند. صفا و صمیمیت مردمانی با چهره های تفتیده، عکس شهیدان مدافع بر دیوارهای شهر همه و همه نشان از رشادت های جهان آرا ها و موسوی هاست. بخش اول روایت عینی عکاس اعزامی روزنامه ایران

نام عکاس : سجاد صفری تاریخ : 1395/2/31 - 14:03

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 260 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:49

ایران آنلاین / مراسم قرعه کشی رقابتهای جام جهانی فوتسال قرعه کشی شد و تیم ملی ایران حریفان خود را در مرحله گروهی این مسابقات شناخت. بر این اساس تیم کشورمان در گروه F با اسپانیا، مراکش و آذربایجان همگروه شد.

گروه بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: کلمبیا، پرتغال، ازبکستان و پاناما
گروه B: تایلند، روسیه، کوبا و مصر
گروه C: پرتغال، ایتالیا، ویتنام و گواتمالا
گروه D: اوکراین، برزیل، موزامبیک و استرالیا،
گروه E: آرژانتین، قزاقستان، جزایر سلیمان و کاستاریکا
گروه F: اسپانیا، ایران، مراکش و آذربایجان

مراسم قرعه کشی این رقابتها با حضور برخی چهره های سرشناس فوتسال جهان از جمله فالکائو برگزار شد. بر اساس فرمول برگزاری مسابقات از هر گروه دو تیم به مرحله دوم صعود می کنند که به نظر می رسد اسپانیا و ایران شانس های اصلی صعود از گروه F محسوب می شوند.

بر اساس اعلام سایت فیفا تیم ملی فوتسال ایران در روز ۲۲ شهریورماه جدال حساس خود را با اسپانیا برگزار می کند./ مهر 

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 207 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:47

ایران آنلاین /مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2016 فوتسال از ساعت 3:30 بامداد امروز جمعه برگزار شد و ملی پوشان ایران که در سید دو حضور داشتند در نهایت با قرار گرفتن در گروه F با رقبای سرسختی برخورد کردند.

تیم ملی اسپانیا ابتدای قرعه‌کشی به عنوان سرگروه مشخص شد و بعد از آن ایران تیم دوم گروه F نام گرفت تا قهرمانان اروپا و آسیا پس از جام جهانی‌های 1992 هنگ کنگ، 2000 گواتمالا، 2008 برزیل و 2012 تایلند برای پنجمین بار در مرحله گروهی با یکدیگر روبه‌رو شوند.

در ادامه قرعه‌کشی تیم ملی مراکش که قهرمان قاره آفریقا است و در سید سه قرار داشت به عنوان تیم سوم گروه F معرفی گردید و تیم ملی آذربایجان نیز آخرین تیم از گلدان درآمد تا حریفان ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2016 فوتسال مشخص شود.

در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان، اسپانیا در رده دوم جای دارد، ایران پنجم است و آذربایجان و مراکش نیز به ترتیب جایگاه‌های دهم و سی و چهارم را در اختیار گرفتند.

همگروهی ملی پوشان فوتسال ایران با اسپانیا قهرمان اروپا، مراکش قهرمان آفریقا و آذربایجان که از برترین‌های جهان به حساب می‌آید موجب شده سایت فیفا گروه F را به عنوان گروه مرگ نام‌گذاری کند.

گروه‌بندی کامل جام جهانی 2016 فوتسال که به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد به صورت زیر است:

گروه A : کلمبیا، پرتغال، ازبکستان و کانادا
گروه B : تایلند، روسیه، کوبا و مصر
گروه C : پاراگوئه، ایتالیا، ویتنام و گواتمالا
گروه D : اوکراین، برزیل، موزامبیک و استرالیا
گروه E : آرژانتین، قزاقستان، جزایر سلیمان و کاستاریکا
گروه F : اسپانیا، ایران، مراکش و آذربایجان

گفتنی است، جام جهانی 2016 فوتسال از روز بیست و پنجم شهریورماه الی دهم مهرماه سال جاری در سه شهر کلمبیا برگزار می‌شود.

منبع:ورزش 3

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 188 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:47

ایران آنلاین /  در صبح روز دوم جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز، تیم ملی ایران موفق شد ترکیه را هفت بر یک شکست دهد و با سه پیروزی متوالی به فینال رقابتها راه یابد. ایران پیش از این اوکراین (8-0) و آذربایجان (7-1) را شکست داده بود.

مسابقه فینال عصر امروز جمعه بین ایران و روسیه برگزار می شود و ترکیه و قزاقستان نیز در دیدار رده بندی به مصاف هم می روند.

نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به همراه رسول خادم رییس فدراسیون کشتی از کنار تشک نظاره گر مسابقات بود. روز قبل هم کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه حضور داشت.

ایران 7 – ترکیه 1

59 کیلوگرم: مهرداد مردانی ۸ – شریف یاکوپ کلیچ صفر (مردانی در مدت زمان ۵ دقیقه و ۲۹ ثانیه به برتری رسید)

66 کیلوگرم: مهدی زیدوند ۱۰ – عبدالسامت گونال یک (زیدوند در مدت زمان ۴ دقیقه و ۴۶ ثانیه به برتری رسید)

71 کیلوگرم: عظیم گرمسیری ۵ – سلجوق جان یک

75 کیلوگرم: سعید عبدولی ۸ – عثمان کوشه صفر

80 کیلوگرم: رامین طاهری ۴ – دوگان گوکتاس صفر

85 کیلوگرم: حسین نوری ۳ – کانسو ایلدیم صفر

98 کیلوگرم: مهدی علیاری 2 – دوگان ایلماز 4

در این کشتی علیاری در حالی که حریفش را از تشک کنده بود او را به حالت خطرناکی به روی تشک کوبید که داوران معتقد بودند علیاری مرتکب حرت خطرناکی شده و به مهره های گردن ضربه خطا وارد کرده است. داوران دو امتیاز به کشتی گیر ترک دادند که با اعتراض تماشاگران مواجه شد اما در نهایت کشتی گیر ترکیه ای 4 بر 2 برنده شد.

130 کیلوگرم: بشیر باباجان زاده 8 – علی نالی ارسلان 0 

منبع: ایسنا 

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 231 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:47

ایران آنلاین /محمود نویدی افزود: اواخر سال گذشته یک یادداشت‌تفاهم همکاری بین ایران و فرانسه برای ساخت ترمینال جدید مسافری با عنوان ایران‌شهر در مجموعه شهر فرودگاهی امضا شد.
به گفته این مقام مسئول، پس از امضای تفاهم‌نامه مقرر شد در مدت چهار ماه بررسی‌ها و مذاکرات لازم بین دو طرف انجام شود تا در صورت توافق، این تفاهم‌نامه تبدیل به قرار‌داد شود.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از سه ماه از زمان امضای یادداشت تفاهم‌نامه گذشته است، خاطرنشان کرد: چهار دور مذاکره در این مدت بین دو طرف انجام شد و نمایندگان این دو شرکت روز چهارشنبه گذشته نیز برای ادامه مذاکرات به ایران سفر کردند.
نویدی ادامه داد: جزئیات چگونگی مشارکت طرف‌های فرانسوی برای ساخت ترمینال ایران‌شهر در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با ظرفیت اولیه اعزام و پذیرش سالیانه 20 میلیون مسافر در این جلسات مورد بحث و گفت وگو ‌قرار می گیرد؛ هرچند به دلیل اینکه هنوز این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد نشده نمی‌توان درباره جزئیات فنی پروژه نتیجه‌گیری کرد.
وی گفت: درصورت امضای قرارداد، این دو شرکت فرانسوی ترمینال مسافری ایران‌شهر را به روش سرمایه‌گذاریBOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث خواهند کرد که در سلسله مذاکرات دو طرف شرایط لازم برای اجرای این پروژه مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ساخت این ترمینال مسافری به صورت 100 درصد بر عهده طرف فرانسوی خواهد بود، گفت: بهره‌برداری از پروژه برای مدتی نیز به صورت مشارکتی انجام می‌شود.
نویدی درباره طرح پروژه ترمینال ایران‌شهر بیان داشت: یکی از موضوعات در حال مذاکره، طراحی این ترمینال است که شرکت «ناکو»ی هلند به عنوان مشاور پروژه موضوعات فنی پروژه را بررسی می‌کند.
وی یادآور شد: نمایندگان این دو شرکت از روند ساخت ترمینال «سلام» که با ظرفیت جابجایی سالیانه چهار میلیون و 500 هزار نفر مسافر در حال احداث است نیز بازدید کردند.
فرودگاه امام خمینی(ره) که به شهر فرودگاهی شناخته می شود در فاصله 35 کیلومتری تهران و در جاده تهران – قم قرار گرفته است.
اکنون یک هتل در بخش جنوبی فرودگاه برای ارائه خدمت مسافران ساخته شده و خطوط حمل و نقل مسافر از جمله تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز مسافران را از این فرودگاه به تهران و سایر شهرها منتقل می کنند./ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 182 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:46

ایران آنلاین /محمد کشتی‌آرای ، با اشاره به دومین هفته کاهش پیاپی قیمت طلا اظهار کرد: قیمت طلا در دو هفته گذشته سیر نزولی پیدا کرده است و به علت کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا، قیمت هر اونس طلا به طور متوسط حدود 25 دلار کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش قیمت سکه در بازار داخلی بیان کرد: در بازار داخلی هم ثابت ماندن نرخ ارز و کاهش قیمت جهانی باعث شد قیمت سکه به طور متوسط 30 هزار تومان کاهش داشته باشد و در حالی که اول هفته قیمت سکه یک میلیون و 40 هزار تومان بود در پایان هفته با کاهش پی در پی به یک میلیون و 10 هزار تومان افت کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در مجموع در هفته گذشته هم قیمت جهانی و هم قیمت داخلی طلا با کاهش همراه بود، ادامه داد: قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم به همین ترتیب در هفته گذشته 3000 تومان کاهش داشت و از 106 هزار تومان به 103 هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای در پایان پیش‌بینی کرد که روند کاهشی قیمت طلا در هفته آینده ادامه یابد. البته نه به صورت شدید اما در همین حد با کاهش قیمت همراه خواهد بود.

به گفته وی، بعد از حدود دو هفته‌ای که پیش رو داریم، مصادف با ماه رمضان قیمت طلا ثابت خواهد شد. /ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 180 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:46

ایران آنلاین / مهدی خلج درباره آخرین وضعیت بیماری تب برفکی اظهار کرد: این بیماری تاکنون 31 هزار و 200 راس دام سبک و سنگین مبتلا را تلف کرده است که شامل 13 هزار راس گوسفند و بز و حدود 1800راس گاو در سال گذشته و همچنین دست‌کم 15 هزار راس دام سبک و 1400 راس دام سنگین در سال جاری می شود.

وی افزود: از سال گذشته که بیماری تب برفکی شناسایی شد، با کمبود واکسن مواجه شدیم که موسسه رازی علی رغم تلاش های بسیار متخصصان آن، نتوانست نیاز کشور را به طور کامل تامین کند.

رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: نیاز کشور به واکسن تب برفکی 27 میلیون دوز بوده و به حدود شش میلیون دوز ذخیره استراتژیک نیز در سال، نیاز داریم که پیشنهاد تامین این ذخیره استراتژیک گردشی را به وزارت کشاورزی و دولت ارائه داده ایم.

خلج تصریح کرد: اگرچه تولید واکسن باید تابعی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی باشد اما اکنون وضعیتی کاملا بر عکس بوده و تامین این ماده بیولوژیک، همواره نوسانات بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: در گذشته که درآمد دولت ناشی از قیمت بالای نفت بهتر بود، حدود شش میلیون دوز واکسن به کشور وارد می‌شد و به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می‌گرفت. اما از سال 1393 که قدرت مالی دولت کاهش یافت، مجوز واردات این محصول به چند شرکت خصوصی واگذار شد و در عین حال، کم‌کم واکسیناسیون از رایگان بودن فاصله گرفت. به همین دلیل دامداران استقبال چندانی از این موضوع نکردند؛ به طوری که در همان سال، شرکت‌های واردکننده، حداقل هزار تومان در هر دوز ضرر کردند.

رییس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته با توجه به مواردی که پیش آمده بود، 12 میلیارد تومان برای تامین واکسن از دولت درخواست شد، اما به خاطر کمبود منابع مالی، تاخیر زیادی در اختصاص این بودجه به وجود آمد که البته با حمایت دولت در سال جاری واکسیناسیون افزایش و کانون های بیماری کاهش یافت.

خلج اعلام کرد: یکی دیگر از دلایل بروز مشکل در تامین واکسن، ورود دو سویه جدید بیماری تب برفکی به کشور بود که زمان بیشتری برای ساخت پادزهر آن نیاز داشت. با این حال در سال جاری با سه شرکت فرانسوی، ترکی و هندی قراردادی برای واردات 8.5 میلیون دوز واکسن منعقد شده که تاکنون بیش از 3.7 میلیون دوز آن وارد شده است.

وی افزود از دی ماه سال گذشته تا 25 اردیبهشت حدود 36 میلیون و 900 هزار راس دام سبک و سه میلیون و 760 هزار راس دام سنگین واکسینه شدند که در مراحل بعدی مقرر شده تا 30 میلیون راس دام، مایه‌کوبی شوند و همین اقدامات سبب شده تا کانون های این بیماری نسبت به ماه گذشته حدود 60 درصد کاهش یابد.

رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه برای مبارزه با بیماری تب‌برفکی حداقل سالانه به حدود 120میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: واکسیناسیون برای دام‌های سبک کاملا رایگان بوده و هیچ ماموری حق دریافت پول از دامدار را ندارد اما صاحبان جمعیت گاوی، باید بهای آن را بپردازند. البته در برخی مناطق، استانداری‌ها ورود کردند و برای تامین مالی واکسیناسیون به دامداران کمک کرده‌اند./ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 181 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:46

ایران آنلاین /  رییس جمهوری در بدو ورود به قم مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان قرار گرفت.
رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
در حال حاضر رییس جمهوری در دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی حضور دارد و در حال گفت و گو با این مرجع تقلید است/ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 192 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:46

ایران آنلاین /به نوشته روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ لندن، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که این سرکرده داعش، چهارشنبه شب پس از رصد و شناسایی تحرکات یک گروه تروریستی در جبل المغیله واقع در استان سیدی بوزید در غرب تونس از پای درآمد و نیروهای امنیتی مقادیری سلاح و تجهیزات نظامی از این گروه تروریستی ضبط کردند.
وزارت دفاع تونس افزود: فرد کشته شده «سیف الدین الجمالی» معروف به ابوالقعقاع وسرکرده گروه 'جند الخلافه' وابسته به داعش است که در سال 2014 با داعش بیعت کرد و به یکی از خطرناک ترین سرکرده های تروریست در تونس تبدیل شد.
وزارت دفاع تونس به تازگی با مستقر کردن نیروهای نظامی در منطقۀ بستۀ نظامی جبل المغیله و افزایش عملیات بازرسی در این منطقه و پیگرد عناصر تروریست، موفق شده شماری از تروریست ها را شناسایی و تحت پیگرد قرار دهد و مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات آنان را ضبط کند.
در همین عملیات یکی از تروریست های معروف به نام 'الطاهر المرزوقی' کشته شد./ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 212 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:46

ایران آنلاین /رسانه های گروهی چین در گزارش های روز جمعه خود یادآور شده اند که عراق قصد دارد با پشت سر گذاشتن ترکیه به یکی از بزرگترین خریداران گاز ایران تبدیل شود که گام نخست اجرای این طرح، پروژه ارسال گاز به بغداد است که برای نیروگاه های این منطقه استفاده خواهد شد.
رسانه های چین اعلام کردند که در همین رابطه دو کشور درصدد امضای یک قرارداد هستند که بر اساس آن ایران ضمن صدور گاز به عراق، بخش قابل توجهی از نیاز بغداد به این سوخت را نیز تامین می کند.
شین هوا، خبرگزاری رسمی چین در گزارشی نوشت: در صورت امضای قرارداد میان دو کشور، اولین محموله گاز طبیعی برای نیروگاه های برق عراق در ماه آینده میلادی در اختیار آن کشور قرار می گیرد.
این رسانه یادآور می شود: پس از سقوط رژیم صدام حسین در سال 2003 میلادی، ایران یکی از مهمترین شرکای این کشور در حوزه های مختلف اقتصادی بود و عراق در سال 1393 در جایگاه دومین واردکننده عمده از ایران قرار داشت.
تارنمای «انگلیش نیوز» چین نیز گزارش کرده است که احتمالا پس از امضای قرارداد، روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز وارد شهر بصره شده و در طول یک دوره چهار ساله این رقم به 35 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
تلویزیون مرکزی چین نیز گزارش کرد که ایران چهارمین دارنده ذخایر نفت جهان احتمالا تا اواسط سال 2017 میلادی به یک صادرکننده بنزین تبدیل خواهد شد.
گزارش می افزاید: پیش بینی شده گاز صادراتی ایران به میزان چهار میلیون مترمکعب در روز وارد نیروگاه های این کشور شود تا در تولید برق مورد استفاده قرار گیرد چرا که این کشور با کمبود شدید برق روبروست.
ارزش تبادلات تجاری ایران و عراق اکنون نزدیک به 12 میلیارد دلار است و بر اساس گزارش رسانه های چینی همچنان با سرعت در حال افزایش می باشد.
گزارش رسانه های چینی در حالی منتشر می شود که مسئولان عراقی نیز همواره از صادرات گاز ایران استقبال کرده اند اما به سبب فعالیت گروه تروریستی داعش و مشکلات ناامنی، راه اندازی این پروژه بارها تاخیر داشت.
با وجود اینکه قرار بود صادرات گاز به عراق از سال گذشته آغاز شود، اما با توجه به وقوع ناامنی در عراق و برخی مشکلات فنی، این مسئله تحقق نیافت.
اکنون پس از چند نوبت تاخیر به نظر می رسد مشکلات پیش روی اجرای این طرح برطرف شده و قرار است صادرات به این کشور در آینده ای نزدیک آغاز شود.
«علیرضا کاملی» مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران نیز اخیرا در سخنانی و در تشریح مهمترین برنامه‌های افزایش صادرات گاز طبیعی ایران پس از لغو تحریم‌ها، گفت که عراق، کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس و افغانستان از مهمترین برنامه‌های گازی ایران است.
هم اکنون ترکیه بزرگترین خریدار گاز ایران به شمار می رود، اما در صورت اجرایی شدن دو قرارداد صادرات گاز به بغداد و بصره، عراق در جایگاه بزرگترین واردکننده گاز ایران قرار می گیرد./ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 208 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:46

ایران آنلاین / حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از موافقت آویگدور لیبرمن برای تصدی سمت وزارت جنگ استقبال کرد و از وی خواست که مذاکرات برای پیوستن به ائتلاف دولتی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن پایان دهد.

لیکود همچنین اعلام کرد: جایگاه طبیعی حزب اسرائیل خانه ما در داخل دولت بنیامین نتانیاهو است و نه در جمع جریان اپوزیسیون.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دیدار بنیامین نتانیاهو و موشه یعالون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نتیجه خاصی نداشته و نتانیاهو در جریان این دیدار به وزیر جنگ اعلام کرده که لیبرمن خواهان تصدی سمت وزارت جنگ است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رویکرد امنیتی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی مبتنی بر مقابله با افزایش قدرت جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در نوار غزه از طریق اتخاذ تدابیر مختلف است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در تشریح رویکرد امنیتی آویگدور به اظهارات قبلی وی در زمان حضور در جبهه اپوزیسیون درباره احتمال تعامل امنیتی تل آویو با حماس استناد کرده است که پس از حمایت گسترده شهرک نشینان صهیونیست و معرفی به عنوان بهترین گزینه برای تصدی سمت وزارت جنگ و نیز مقابله با جنبش حماس و موج عملیات های مقاومتی در کرانه باختری بیان کرده بود.

هاآرتص خاطر نشان کرده است که لیبرمن به تهدیدات همیشگی خود علیه رهبران جنبش حماس ادامه خواهد داد و پیام های تهدید مبنی بر نابودی این جنبش در غزه ارسال خواهد کرد و شاید هم به از سرگیری سیاست ترور رهبران حماس متوسل شود.

لیبرمن پیشتر اعلام کرده بود که «اگر وزیر جنگ شود، به اسماعیل هنیه (نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) تنها 48 ساعت فرصت خواهد داد تا اجساد نظامیان صهیونیستی را برگرداند و دو غیر نظامی اسیر دیگر به نام های "آوراهام منگستو" و "هاشم السید" را آزاد کند و در غیر این صورت هنیه ترور خواهد شد.»

هاآرتص در ادامه آورده است که لیبرمن "پایان دادن به حکومت حماس" و از سر گیری شهرک سازی ها در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری و قدس را از جمله شرط های خود برای پیوستن به دولت صهیونیستی عنوان کرده بود و از همین رو، مشخص نیست که وی پس از تصدی سمت وزارت جنگ چطور با این مساله امنیتی تعامل خواهد کرد.

این روزنامه همچنین به اظهارات دو هفته قبل لیبرمن در کنفرانس امنیتی اسدوروت اشاره کرده است که گفته بود رژیم صهیونیستی نیازمند تقویت نظام جایگزین حماس است، اما این نظام نباید دار و دسته محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و یا محمد دحلان عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح باشد. هاآراتص اعلام کرده است که این اظهارات به خوبی بیانگر رویکرد امنیتی احتمالی لیبرمن است. /ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 230 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:36